Thursday 21 February 2013

winter@korea-meluncur@Ttukseom/Seoul Plaza

Hari nih semangat berkobar2 nk pegi meluncur kat Ttukseom Resort,setkt meluncur gelongsor playground ngn sunway lagoon aperr kelesssss huhuhu.Mcm biasalah pepagi kunun dh bangun bekpes pun dgn makanan asasi sbg seorg pelancong.Dah semakin terer naik subway tupun kwn aku bagitau tp masih mengamalkan konsep folo like bufalo :)...

Akhirnye sampai tempat yg di tuju tp aku pelik gak mcm x rupa resort pun,bangunan tggi2 dan tepi sungai?sungguh larik dari imaginasi aku huhuhu,tercarik2 gak guane la rupa tmpt meluncur tuh.

Ancusss...punah harapan nk tunjuk skill..apedaaa cinonit sgt tmpt meluncurnya...penuh ngn bebudak jek xkan aku nk join kot...tp xpe ade alasan la nk pegi lg nnt ahahaha.Alang2 smpi so kiteorg amik keputusan round kawasan sekitar utk melupakan kesedihan.
pelik benor rupe bangunan kat sini dh mcm alien spaceship tp mcm2 ada..kedai makan..souvenir tp lengang jek so jom ronda2




dh puas berjalan kosong kat Ttukseom dan hati pun dh sejuk sket akunye personal tourist bg cadangan pegi ke Seoul Plaza pulak.Dia kate time winter ade Skate Ring kat situ..cantekkkkkk!!! tp aku tau skate ke?ahahahahaha :)



Kagum tul buat skating ring kat tgh2 bandar huhuhu...derang nih suke tul xtvt outdoor,time winter pun derang pi redah rock climbing.Punyalah ramai manusia,masing2 x keje ke?pelbagai peringkat umur yg main dari budak2 sampai la ke atuk budak,kalau kat mesia yg tua2 asal over2 sket dh kene sound suh duk umah jekla bawak2 bertaubat,kat sunway pun x jumpa pakcik makcik men ice skate. Aku agak tercabar jugkla nk mencuba tp tmpt nih x mencapai level aku huhuhu,kang jadi bahan gelak jek.xpe2 nnt aku pegi berguru dulu,next time aku kitai sorang2 :)

Next kiteorg meripit blk jln2 kat stream,waktu siang agak normal la sket bg arituh waktu mlm rasa ilang akal sejuk dia.Bagus betul la Seoul nih jarak antara lokasi x jauh cuma stamina kene tggi nasib baik aku nih atlit huahaha.

Time winter xtvt sekitar kawan stream nih x byk sgt just jalan2...adela 2-3 org layan basking.Kalau waktu summer ke kompom ade yg mandi manda..basuh baju..x caye?dah sejarah dia camtu :)

Kalau nk ukur pjg stream nih mau tercabut lutut so kiteorg terpaksa melencong ke tempat lain pulak,sejuk2 ngeteh or ngopi best nih...cafe punyala byk kat Seoul nih tp yg pasti sure ade customer,maybe pasal servis dia bagus kot,kalau kedai nk tolong melayu kene standby bawak shaver ler udahnye mamak jgkle.So jalan punya jalan..punya Jalan...



tadaaaaaa!!!!! dah sampai pommmmm...sejak bile lak aku bukak cafe kat Seoul nih hehehe..kitaaa minommm duluuuuuu.Rege toksah ty..nk jimat bawak bekal hahaha


meriah tul cafe nih penuh dgn binatang2 ganaz yg x makan org :),dan2 aku sambar souvenir cup sebijik dn lebih rasa kekampungan lg cup yg kiteorg minum,tisu pun bawak blk mesia sib baik timer tu dia mtk semula.
Hari pun dh semakin gelap walaupun baru pukul 5-6 ptg kiteorg pun gerak blk,Bye2 panda,singer,tiger,badak sumbu,monyet dan lain..muahss uols!!


OTW balik terlalu lak kat museum nih...Arrrr???cambest jek huhuhu...tp tgh construction laa..ciss!!
open for all tu...mmg ALL OPEN la nih hehehe.xpe2 next time akan aku pastikan :)


Malam masih mude...Insadong pun lokasi tourist attraction jugak so kiteorng De Tour lak ke situ,
Souvenir,handicraft,brg pelik2 pun ader tp acara mlm tuh lebih kepada cuci mate jek


Malam makin larut,kesejukan menyucuk2 baju kek lapis aku nih tp gagahkan jugak meronda kat Myeondong mcm acara wajib lak.Sale sane Sale sinih nasib baik la iman aku kuat kalau x mau extra luggage lak nnt hheheh,tp tu semua tektik klo discover lebey2 later on it will be no next time hehehe...waiceh ade hati nk pegi lg tu :)

No comments:

Post a Comment